fis_761_1_g
Picture of קטיה וולקוב

קטיה וולקוב

מנהלת מחלקת מדיה ודוברות

הניצחון של איילה ימין

ככה נראה שינוי חברתי אמיתי! 

מאבק אמיץ של ילדה אחת, שפגשנו לפני כשנתיים, הסתיים בניצחון גדול ותיקון משמעותי. קרוב לשנתיים של מאבק משפטי שניהלנו יחד עם איילה ימין ומשפחתה הסתיימו בניצחון סוחף עבורה ועבור ספורטאיות בנות גילה כאשר ביה"ד העליון של איגוד הכדורסל קבע סוף-סוף כי בהיעדר שוני רלוונטי פיזיולוגי בין ילדים לילדות אין למנוע משחקניות את הזכות להשתתף ולשחק נגד קבוצת ילדים או קט-סל.

 בשנת 2022 סירבה הקבוצה הדתית של הבנים, אליצור אפרת, לשחק מול הפועל מטה יהודה רק כי איילה ימין, אז בת 10 וחצי, שיחקה בקבוצה. הילדה הורדה מהמגרש, איך היא ואימה לא ויתרו ופנו לישראל חופשית.בעקבות המקרה עתרנו לבית הדין העליון של איגוד הכדורסל, באמצעות עו"ד חגי קלעי ועדיה שיינוולד ממשרד קלעי, רוזן ושות', ודרשנו לתקן את תקנון האיגוד שמאפשר אפלייה והדרה של שחקניות-בנות.

בשלב הראשון בית הדין העליון של איגוד הכדורסל דחה את העתירה שלנו. לא ויתרנו והגשנו ערעור בבית משפט מחוזי בתל אביב. בית המשפט קיבל את עתירת של "ישראל חופשית" ודרש מבית הדין של איגוד הכדורסל לקיים דיון נוסף באפשרותן של קבוצות ילדים לסרב לשחק מול קבוצות מעורבות. ואכן, בדיון החוזר, נקבע כי נוסח התקנון הקיים אכן מאפשר הדרת ילדות ומונע מהן, ללא הצדקה, לקחת חלק שווה בענף והורה לשנותו בתוך 90 ימים.

זה ניצחון אדיר שלנו, אבל בעיקר של איילה ומשפחתה!לא יהיו יותר בישראל ילדות שחקניות כדורסל שישלחו לשבת על הספסל כי הנוכחות שלהן בעולם אינה מקובלת על מישהו. אורי קידר, מנכ"ל ישראל חופשית: "אסור לאיגוד הכדורסל לתת יד להדרה של ילדות ממגרשי ספורט ומשום מקום אחר. העולם הספורטיבי הוא קרקע פוריה להתפתחות אישית אדירה לילדות ולילדים כאחד, וגם איגוד הכדורסל יצטרך מעתה להתחיל להתייחס אליהן כשוות בין שווים."

המקרה של איילה ימין ומשפחתה הוא גם שיעור לכולנו להילחם על מה שחשוב לנו ולנצח!

תודה לשותפים שלנו לדרך, עו"ד חגי קלעי ועדיה שיינוולד ממשרד קלעי, רוזן ושות' על הליווי, לאיילה התותחית ולמשפחתה.

שאר ילדות ישראל, אנחנו איתכן ונמשיך להילחם על מקומכן במגרש הכדורסל ובכל מקום אחר. 

ככה נראה שינוי אמיתי

הכתבת על הניצחון איילה בידיעות אחרונות

שתפו את הפוסט

הניצחון של איילה ימין

ככה נראה שינוי חברתי אמיתי!  מאבק אמיץ של ילדה אחת, שפגשנו לפני כשנתיים, הסתיים בניצחון גדול ותיקון משמעותי. קרוב לשנתיים של מאבק משפטי שניהלנו יחד

קראו עוד »