Picture of קטיה קופצ'יק

קטיה קופצ'יק

מנהלת מחלקת מדיה ודוברות

סקר מילואימניקים: על צה"ל לגייס חרדים במספרים גדולים ולמצוא דרך לקלוט אותם

 

סקר המילואימניקים קובע: המצב שבו חרדים לא מתגייסים אינו יכול להימשך!

סקר שערך פרויקט 'המדד' עבור תנועת ישראל חופשית בחן את עמדות משרתי המילואים אשר פעילים מה-7 באוקטובר ובני משפחתם מדרגה ראשונה בנוגע לחוק הגיוס, עול המילואים, וגיוס חרדים מראה בבירור כי עול המילואים על הציבור המשרת כבד מנשוא ודרישת הציבור לגיוס מאסיבי של האוכלוסיה החרדית עומדת איתנה גם אל מול דרישת עמדת הצבא לפיו ביכולתו לקלוט 3,000 חיילים חרדים.
 

כשנשאלו על כך, 44% מהציבור המשרת טענו כי כל חרדי בגיל שירות צריך להתגייס ועל צה"ל למצוא דרך לקלוט אותם. 14% נוספים סברו כי אם הצורך המבצעי עומד על כ-15,000 לוחמים, על צה"ל לגייס 15,000 חרדים. כשנשאלו מה לדעתם הכנסת צריכה לעשות עכשיו בעניין שירות חרדים בצה"ל, 70% טענו שיש לחייב את רוב החרדים בגיוס, לעומת 7% בלבד שמציעים להעביר חוק שפוטר את החרדים משירות.

בנוסף, ניתן לראות כי עול המילואים כבד ומכביד עם הזמן על הציבור המשרת. כך למשל, 29% מהציבור המשרת מגדיר את עול המילואים כעול כבד מאוד, זאת ביחס ל21% שהגדירו אותו כך בחודש אפריל, עלייה של 8% בתחושת העול הכבד מאוד בחודש יוני. סך הכל 63% מדווחים על עול כבד או כבד מאוד. נתון מטריד נוסף הוא בדיווח על פגיעת ההחלטה לא לגייס חרדים במוטיבציה של אחרים לשרת בסדיר ובמילואים. כאשר 45% מהציבור המשרת טוען שזו עלולה לפגוע באופן ממשי. עלייה של 14% מאפריל האחרון. צפו בשמואל רוזנר, עורך אתר 'המדד', משתף במהדורה בכאן 11 נתונים מתוך סקר על מנת להסביר איך אי גיוס החרדים ישפיע על מידת המוטיבציה של משרתי המילואים ואילו דברים כסף לא יכול לפתור.

 
הנתונים נאספו באמצעות פאנל אתר המדד ופאנל המדגם בניהולו של ד״ר אריאל איילון, ונותחו על ידי צוות המדד, שמואל רוזנר ונח סלפקוב. נתונים על המדגם: 677 משיבים, מהם 45% מצביעי מפלגות הקואליציה, 47% חילונים, 27% מסורתיים, 24% דתיים.
 
אורי קידר, מנכ״ל ישראל חופשית, מסר: "הנתונים מדברים בשם עצמם- העומס על חיילי המילואים אדיר, והצבא לא עושה את החלק שלו בהקלה עלינו. מי שממשיך לעכב את צווי הגיוס לחרדים בשם בירוקרטיה וניסיונות פשרה לא חוקיים, מאבד מהזכות המוסרית לגייס אבות ואמהות, בעלי עסקים וסטודנטים בפעם השניה, השלישית והרביעית." הנתונים האלה משקפים את התחושה הרווחת בקרב הציבור המשרת שמסכן את חייו – וכולנו חייבים להקשיב לקול החשוב הזה. הגיע זמן שוויון – כולנו ישראלים. כולנו משרתים.
 

שתפו את הפוסט

הניצחון של איילה ימין

ככה נראה שינוי חברתי אמיתי!  מאבק אמיץ של ילדה אחת, שפגשנו לפני כשנתיים, הסתיים בניצחון גדול ותיקון משמעותי. קרוב לשנתיים של מאבק משפטי שניהלנו יחד

קראו עוד »