Picture of קטיה וולקוב

קטיה וולקוב

מנהלת מחלקת מדיה ודוברות

ניצחנו! בזכות העתירה שלנו, ילדים לא יהודיים יכולים להתקבל לחינוך ממלכתי-דתי

לכל ילד יש זכות ללמוד בגן. מסתבר שמבחית מערכת חינוך ממלכתי-דתי ועיריית פתח תקווה לא כך הדבר. לפני שנתיים פנו אלינו זוג הורים מפתח תקווה, אלכס וויטה, שבנם טיילור, בן 4 בלבד, נרשם לגן עירייה ליד הבית. הגן הינו ממ"ד (ממלכתי דתי), וההורים אמנם לא דתיים, אבל מדובר בגן שמשרת את תושבי השכונה המעורבת וגם משפחות חילוניות נרשמו אליו בעבר.

ההורים הסכימו לדרישות הגננת לפיהן אסור להם להביא אוכל מהבית ובמשך תקופה הכל היה בסדר. עד שיום אחד, מישהו בעירייה החליט שהילד לא מתאים כי אימו לא יהודיה ע"פ ההלכה. פקידת הערייה עוד הגדילה ועשתה לויטה תחקיר טלפוני, האם היא עוברת הליך הגיור או לא, ובסופו של דבר ילד סולק מהגן. המקרה המקומם נחשף בכתבת תחקיר של כתב החינוך לירן כוג'הינוף בחדשות כאן 11. 

ההורים פנו אלינו ויחד עתרנו לבית המשפט העליון בטענה לאפלייה חמורה על רקע דתי. עמדת משרד החינוך, שימו לב, בכלל היתה בניגוד לעמדת החמ"ד בנושא הזה. בתשובתו לעתירה, משרד החינוך התנער מעמדת מועצת החמ"ד וטען כי יש לקבל את הילד לגן עירייה, ללא קשר לדת הוריו. בתחילת החודש, קיבל ביהמ"ש העליון את עתירת ישראל חופשית ופסק על פי עמדתנו ועמדת משרד החינוך ובכךניתן תוקף לעמדה המוסרית הכי הכי בסיסית שיש – לא מסלקים ילד מהגן, גם אם אמא שלו לא יהודיה על פי ההלכה.

אנחנו בישראל חופשית שמחנו שבג"צ נתן תוקף לעמדה המוסרית הכי בסיסית שיש- לא מעיפים ילד בן 3 מגן ציבורי, גם אם אמא שלו לא יהודיה על פי ההלכה וגם אם המערכת של החינוך הממלכתי דתי לא רואה את עצמה כפופה לעקרונות אלמנטריים של שוויון. אנחנו גאים בכך שהוסרו סימני השאלה וכל ילדה וילד יוכלו ללכת לגן ציבורי כרצונם, גם כשיש מי שלא חושב שהם יהודים מספיק טובים".

קראו עוד: 

חדשות כאן 11: עיריית פתח תקווה הודתה במחדל: ילד לא שובץ בגן דתי בגלל שאינו יהודי

מעריב: העליון קבע כי ילדים לא יהודים על פי ההלכה יכולים ללמוד במסגרות חינוך ממלכתי דתי

עיריית פתח תקווה הודתה במחדל: ילד לא שובץ בגן דתי בגלל שאינו יהודי

שתפו את הפוסט

הניצחון של איילה ימין

ככה נראה שינוי חברתי אמיתי!  מאבק אמיץ של ילדה אחת, שפגשנו לפני כשנתיים, הסתיים בניצחון גדול ותיקון משמעותי. קרוב לשנתיים של מאבק משפטי שניהלנו יחד

קראו עוד »