Picture of קטיה וולקוב

קטיה וולקוב

מנהלת מחלקת מדיה ודוברות

סקר חדש מראה: הנטל עולה, הסבלנות נגמרת

בתקופה אחרונה נוכחנו לדעת שראש הממשלה והעסקנים מהסיעות החרדיות עובדים מסביב לשעון כדי לקבע את השתמטות תלמידי ישיבות על חשבון ציבור המשרתים בישראל. אבל הציבור הישראלי לא מוכן לשטיקים והטריקים של נתניהו ודורש שוויון.

כך גם מראה הסקר שיזמנו ובוצע עבורנו ע"י אתר המדד בהובלת שמואל רוזנר. הסקר שהתפרסם במוסף השבת של "ידיעות אחרונות" בטורה של העיתונאית חן ארצי סרור לא משאיר מקום לספק: רוב הנשאלים, 63%, הביעו התנגדות להסדר שבמסגרתו יינתן פטור מגיוס תמורת הפסקת מימון הישיבות. מבחינתם זה לא מספיק, רק סנקציות אישיות יעזרו: 76% בעד ענישה משמעותית למי שימשיך לסרב להתגייס אחרי המלחמה.

עוד בסקר: 76% מהציבור היהודי חושבים כי ההחלטה לא לגייס חרדים עלולה לפגוע במוטיבציה של אחרים לשרת, ו-58% מכלל המשרתים הגדירו את עול השירות בסדיר ומילואים ככבד או כבד מאוד. 

אורי קידר, מנכ"ל ישראל חופשית: "הניתוק המוחלט של הממשלה מהמציאות של משרתות ומשרתי המילואים בתחום השוויון בנטל חוצה כל גבול הגיוני. במקום להבין שאסור לחזור לקומבינות, אנחנו מקבלים שוב ניסיון עבש למחזר פשרות עקומות שנכשלו בעבר. זה לא יעבור. מקווה שהממשלה תתאפס על עצמה בלי להעמיד את החברה הישראלית במבחן מיותר ללכידות שכל כך חשובה לנו".

אחרי 7.10 לא יתקבלו יותר קומבינות, טריקים ושטיקים שנועדו להמשיך את ההשתמטות הממוסדת של צעירים חרדים משירות בצה"ל. נגמרו המשחקים. הגיע זמן שוויון. גיוס צבאי ומילואים לכולם. כולנו ישראלים. כולנו משרתים.

לסקר השיבו 852 ישראלים יהודים. התשובות שוקללו על פי הצבעה ודתיות כדי לייצג את החברה היהודית הבוגרת בישראל.

שתפו את הפוסט

הניצחון של איילה ימין

ככה נראה שינוי חברתי אמיתי!  מאבק אמיץ של ילדה אחת, שפגשנו לפני כשנתיים, הסתיים בניצחון גדול ותיקון משמעותי. קרוב לשנתיים של מאבק משפטי שניהלנו יחד

קראו עוד »