Picture of מייקל בליקי

מייקל בליקי

רכז מדיניות ציבורית

עד כמה העיר שלכם חופשית בשבת?

השבת היא קו פרשת מים בחברה הישראלית – סלע מחלוקת איתן באיזון העדין שבין דת ומדינה. ממשלות קמו ונפלו עליה, מאבקים ציבוריים מרים ניטשו , והיא מהווה אבן בוחן חשובה למידת החופש של התושבים. השבתה כפויה בשבת, בערים שאינן חרדיות, היא לא שוויונית. ואכן, מתברר שישנם פערים אדירים בין עיר לעיר: בזמן שבאחת מתנהל מסחר, מתקיימים חיי תרבות ופנאי ענפים וניתן להתנייע בחופשיות בתחבורה ציבורית, אצל שכנתה נאלץ מי שאין ברשותו רכב פרטי או כסף למונית, לצעוד ברגל – או להסתגר בדלת אמותיו. קפיצה לחוף הים, לחיק הטבע או למשפחה מחוץ לעיר, אינם אפשריים עבורו. במדד השבת העירונית נכללות 32 הערים היהודיות הלא חרדיות המאוכלסות בישראל. בנינו את המדד דרך סדרת שאלות בתחומים כגון תחבורה ציבורית, מסחר ופעילויות בחסות העירייה שנועדו לבחון את הפעילות שהעירייה מאפשרת לתושבים במהלך השבת

תחבורה ציבורית בשבת: בדקנו האם פועלת תחבורה ציבורית בשבת בתמיכת העיריה, בדגש על נסיעות אל מחוץ לעיר? 

מסחר בשבת: כאן בדקנו שתי קטגוריות: האם מתקיים מסחר בפועל, למרות חוק העזר העירוני והאם העירייה ניסתה לשנות את חוק העזר העירוני האוסר מסחר? 

פעילויות בחסות העירייה: כאן בדקנו האם מתקיימים אירועי חוצות, מופעי תרבות ופעילויות (למשל: הפנינג, סרטים באוויר הפתוח, הופעות, פעילות קיץ, ספורט עממי) בתמיכת העירייה; האם פועלים מוסדות תרבות (כגון תיאטראות ובתי קולנוע) בתמיכת העירייה; האם פועלים אולמות בבעלות העירייה/בהפעלתה או מוסדות עירונים (כגון ספריות ציבוריות, מרכזים קהילתיים ומרכזי צעירים) והאם פועלים בריכות ומועדוני ספורט בבעלות העירייה או בהפעלתה? 

לכל אחת משבע השאלות ישנן שתי תשובות אפשריות: "כן", שמעניקה נקודה בקטגוריה, או "לא", שאינה מזכה בניקוד. סך הנקודות שקיבלה כל עיר בכלל השאלות הוא ציונה הסופי, אשר קובע את מיקומה בטבלת הערים הכללית. הציון המקסימלי שניתן לקבל הוא 7 נקודות, המהוות 100%.

ששת מערי המדד שלנו – הרצליה, מודיעין, ותל אביב, אילת, גבעתיים והוד השרון – חולקות את המקום הראשון עם מקסימום הניקוד האפשרי. גם להן עוד יש לאן להתקדם: בתל אביב, אילת, גבעתיים והוד השרון מצאנו מעט מאוד פעילות במוסדות העירוניים בשבת, יש מעט מאוד מסחר בפועל בהרצליה, גבעתיים ובמודיעין, ואצל האחרונה אילת, הוד השרון ומודיעין לא כל חלקי העיר מחוברים לרשת התחבורה הציבורית בשבת. את הניקוד המינימלי האפשרי – אפס עגול – מקבלת בית שמש. היא אינה זוכה ולו לנקודה באף אחת מהקטגוריות, והשבת בה סגורה ומסוגרת. נזכיר שאין מדובר בעיר חרדית, בשונה מבני ברק, ביתר עילית ומודיעין עילית. 

למדד השבת המלא לחצו כאן

שתפו את הפוסט

Comparison Table

Compare and visualize user data or any offering with this effective comparison table.

עירשם רשימההתחייבות מלאההתחייבות חלקיתלא מתחייבים
אילת
אילת חופשית
התחייבות מלאה
אשדוד
תושווים
תנועת תושווים שמה לה כמטרה ליצור חברה ליברלית ובריאה המבטיחה לכלל התושבים את הזכות לחיות בכבוד ובשוויון חברתי.
באר שבע
באר שבע ביתנו בראשות ג'ולי קייט
אנחנו מתחייבים על קידום כל הסעיפים; בהסתייגות בנושא התחבורה הציבורית והמסחר בשבת; אשר אנו מאמינים כי יש לקיים באזורים בעיר אשר אינם כוללים מקבץ משמעותי של אוכלוסיה מסורתית - לא בשכונות הותיקות והפנימיות. אנחנו מאמינים בחיה ותן לחיות ובכבוד הדדי. התחשבות משותפת היא המפתח לקהילה מגובשת וחזקה!
באר שבע
חוזה חדש לבארשבעים
אנחנו רשימה ליברלית ומאמינים שבעיר יש מקום לכל אחד לחיות על פי דרכו.
נפעל לקדם פתיחת עסקים ותחב""צ בשבת; ולהגברת השוויון בין הקהילות השונות
אנו חורטים ערכים אלה - של שוויון; ליברליזם; דמוקרטיה; פלורליזם; קבלה - על דגלנו"
בית שמש
בית שמש ליברלית
אני יוצא בשאלה ומבין את החשיבות של היהדות החילונית להישרדותינו בארץ ישראל.
גבעתיים
יש עתיד מרצ גבעתיים דמוקרטית
רשימת יש עתיד מרצ גבעתיים דמוקרטית תשמור על גבעתיים ליברלית ; תמשיך לפעול לקידום זכויות הפרט ובכלל זה לקדם מדיניות בכל התחומים כפי שעולה גם מכתב ההתחייבות המצ"ב שתואם את המצע שלנו שפורסם לציבור לפני כמה חודשים
גבעתיים
צעירים פלוס בראשות סיון גולדברג
התחייבות מלאה
הוד השרון
קצב יש עתיד בראשות אמיר כוכבי
את הכל כבר קיימנו בקדנציה החולפת ובקדנציה הקרובה נשמור על ההישגים.
הרצליה
החופש לבחור בראשות איל פביאן
התחייבות מלאה
הרצליה
חוזה חדש
התחייבות מלאה
הרצליה
מרצ הירוקה בראשות עופר לוי
המאבק על הצביון הליברלי של הרצליה עומד בלב העשייה של מרצ-הירוקה. אנחנו מחוייבים לשמור על הרצליה חופשית ושוויונית.
חדרה
חדרה ביתנו
אנחנו הרשימה היחידה בעיר;שתומכת בעיר חופשית וליברלית
חולון
חוזה חדש חולון
אנחנו מחוייבים באופן עמוק לחולון ליברלית. כאקטיביסטים בנושא שוויון מגדרי וליברלי (ראשת הרשימה הגישה וניצחה בתביעה תקדימית נגד הפרדה מגדרית בבית עלמין) אנו מתכוונים גם בנושא זה לקחת את רוח האקטיביזים והאחריות שלנו ולפעול מתוך המועצה וולמקסם את ההשפעה שלנו לקידום חולון ליברלית וחופשית לכולם.ן
חולון
חולון ביתנו
התחייבות מלאה
חולון
חולון חופשית מכניסים מרץ לעירייה
התחייבות מלאה
חיפה
רוב העיר
כרשימה משותפת יהודית-ערבית; אנחנו מתחייבות לקדם מרחב מכיל ומעודד שמקדם גם את המגוון הרב דתי והרב תרבותי לא רק בתור קהילות יהודיות; ולקדם את התרבות; השפה והזהות הערבית בתוך העיר חיפה.
חיפה
חיפה בשבילנו חוזה חדש בראשות שרית גולן
חיפה תוכל להשתקם ולהתקדם רק עם תחזק את ערכיה הליברליים והשוויוניים. הקדנציה האחרונה הוכיחה שחיפה בסיכון להתחרדות וכפייה דתית תוך הדרה של אוכלוסיות חילוניות ולהט״ביות.
חריש
אפשר אחרת
התחייבות מלאה
יבנה
יש חוזה חדש ביבנה
אנחנו מאמינים בעיר שווה לכולם.
ירושלים
התעוררות בירושלים
התעוררות; חוד החנית של המאבק הליברלי בירושלים מזה 15 שנה; תמשיך לקדם ירושלים שיש בה מקום לכל אחת ואחד - אחרת היא פשוט לא תהיה ירושלים.
ירושלים
האיחוד הירושלמי
האיחוד הירושלמי הוא חיבור בין כל הגורמים הליברליים והממלכתיים בירושלים בירת ישראל; וככזה - כל חבריו וחברותיות מחויבים טוטאלית לירושלים כעיר חופשית ופתוחה
כפר סבא
יש עתיד וצעירי כפר סבא
אנו מאמינים שישראל היא מדינה חילונית; ושהדרך לבצע זאת היא דרך הרשויות המקומיות. נפעל לעיר שווה לנשים; לקהילת הלהט''ב ולבעלי מוגבלויות. נעמוד כחומה בצורה נגד ניסיונות ההתקפה על הערכים המשותפים לנו וניסיונות ההפיכה המשטרית.
כפר סבא
כפר סבא חופשית - מרצ והירוקה
התחייבות מלאה
מודיעין מכבים רעות
מודיעין חופשית
כל חברות וחברי הרשימה פעילים במחאה נגד ההפיכה המשטרית והרשימה כוללת מספר חברים במטה המחאה של העיר.
אנו מתמודדים בבחירות ברשימת 50/50 נשים וגברים לסירוגין.
מודיעין חופשית מקדמת את הנושאים הבאים:
חינוך חופשי ליברלי מדעי ונאור; שוויון מגדרי; חופש דת; תחבורה בשבת ועסקים פתוחים בשבת; קבורה אזרחית בעיר; קידום הקהילה הגאה; תכנון עירוני מתקדם וירוק; פתרונות דיור בר השגה; דאגה לאיכות הסביבה; השקעה בנוער ובצעירים; שקיפות ומנהל תקין; פעילות נמרצת נגד ההפיכה המשטרית גם ברמת מועצת העיר."
מודיעין מכבים רעות
הדור הבא בראשות אלעד שמעונוביץ
תחבורה ציבורית בשבת; פתיחת חנויות ומקומות בילוי בסופי שבוע הם דברים שכבר עשינו במודיעין בקדנציה האחרונה.
מודיעין מכבים רעות
באים יחד בראשות שחר מי-און
אנחנו רשימה שדוגלת בחופש. העברתי החלטה לפתוח את מודיעין 24/7, הלכה למעשה מתקיים במודיעין. מקדמים את חיבור השכונות גם בשבת; מחזיק תיק קהילת הלהט״ב בקדנציה האחרונה; אנחנו לא מובלים ע״י מפלגות, הרשימה עצמאית ונקייה מאינטרסים של מפלגות הכנסת.
ניתן למצוא את הכול במצע שלנו"
מצפה רמון
עבור כולנו
אלו הערכים שמובילים אותנו; תוך התחשבות וראייה כוללת של התושבים; לרבות הדתיים.
נהריה
כח נהרייני
יש להתאים את המאפיינים לאופי של תושבי העיר; למשל תחבורה ציבורית בשבת בתוך העיר לא רלוונטית (עיר קטנה ללא פעילות בתוך העיר בשבת) אלא חבורה ציבורית בין עירונית יותר קריטית לתושבים.
נס ציונה
המושבה
קבורה אזרחית מורכבת בנס ציונה בשל משאבי תכנון ומקום.
מאשרים את כל אמנת ישראל חופשית להוציא סעיף הקבורה האזרחית המורכב."
נתניה
יש עתיד
התחייבות מלאה
נתניה
נתניה ביתנו
התחייבות מלאה
נתניה
המחנה הממלכתי נתניה בראשות דודו סלמה
התחייבות מלאה
נתניה
נתניה חופשית וליברלית בראשות אפרים בולמש
זו דרכנו ובזה אנו מאמינים
עפולה
עפולה מתעוררת בראשות גל לוי
התחייבות חלקית
פתח תקווה
מצטיינים עם גנאדי
התחייבות מלאה
ראש העין
מעירים את העיר
ההתחייבות תואמת לגמרי את האג'נדות שלנו ברמה הערכית.
ראשלצ
מרצ הירוקה הרשימה הליברלית בראשות אילנית הרוש
מאז נכנסתי למועצה לפני חמש שנים - עשיתי הכל על מנת לשמור על ראשון לציון עיר חופשית וליברלית. פעלתי למען המדינה קהילת הלהט״ב והחזקתי לראשונה בהיסטוריה של העיר תיק בנושא; פעלתי למען תחבורה ציבורית בשבת; ונאבקתי בניסיונות של גורמים קיצונים להשתלט על העיר.
אנחנו הסיעה היחידה שמבטיחה לעמוד על הערכים שחשובים לתושבי העיר ראשון לציון; לא להתפשר; ולנצח. אנחנו צריכים אתכם איתנו."
ראשלצ
יש עתיד וצעירי ראשון לציון
רמת גן
יש עתיד לרמת גן בהובלת עו"ד אסף וייס
ליברליות וחופש לכל היא המפתח לחיים המשותפים של כולנו. רמת גן היא עיר ליברלית ופלורליסטית ואנו נילחם לשמור אותה כזו. חיה ותן לחיות.
רמת גן
כחול לבן והצעירים בראשות ישראל זרי
אנחנו מאמינים שרמת גן היא עיר מרכזית שמהווה בית לכלל סוגי האוכלוסיות. היופי בעיר הוא הידע להכיל את כולם; דתיים; חילונים; ליברלים; שמרנים ועוד.
ב-5 השנים האחרונות הפכנו את רמת גן למכילה יותר; סובלנית יותר ומקבלת יותר וכל זאת בלי לפגוע באחר.
אנחנו מאמינים שאנו בתקופה בה אחדות היא צו השעה; ועל כן חשוב לתת מקום לביטוי לכולם ולכולן."
רמת גן
רמת גן חופשית
רמת השרון
עשייה מנצחת בוחרים מהלב בראשות דוברת וייזר
בגלל שזה עולם הערכים שאני מאמינה בו ופועלת על פיו במהלך 10 שנות כהונתי כחברת מועצה; בגלל שאין לנו דרך אחרת להשפיע על איך אנו רוצים לראות את המדינה שלנו מתנהלת והדרך החשובה והמשמעותית ביותר היא דרך הרשויות המקומיות
רמת השרון
התעוררות 2023
הרשימה שלנו היתה ותהיה המנוע הליברלי במועצת העיר רמת השרון; בקדנציה האחרונה פעלנו לקדם את כלל הנושאים שפורטו ואת חלקם הובלנו לבדנו
רמת השרון
הגוש החילוני בראשות עידן למדן: מרצ-הירוק במרכז
תכניות אלה של קבורה אזרחית; תחבורה ציבורית ופעילות עסקים בשבת ורישום זוגיות קודמו על ידי וע״י רשימות ׳מרצ׳ שנים רבות. הקמת קבוצת נוער גאה; פתיחת מצעד הגאווה; תערוכות בנושא מגדר והקמת בית גאה הובלו על ידינו ופרצו דרך. וכמובן תיקצוב התנועה ליהדות מתקדמת וקידומה בבתי הספר במקום עמותות גרעיניות ופוגעניות. נמשיך להוביל; לקדם ולפתח עיר חילונית וליברלית; שיוויונית ומתקדמת; כפי שעשינו עד כה.
רעננה
הרוב הדמוקרטי ברעננה
תל אביב
הרשימה השווה
אנחנו רשימה שכולה מורכבת מלהטבים שמאמינים בזכויות חופש הפרט והתנועה ובנוסף מאמינים בנישואים אזרחיים ללא כל הבדל מין מגדר או נטיה
תל אביב
מרצ-חוזה חדש-ירוק במרכז
מרצ חברה לאנשי המחאה כדי לקדם חוזה חדש ולפעילי הירוק במרכז. כולנו ממובילי המחאה האזרחית למען דמוקרטיה שוויונית ונגד גזענות ומשכיחות. מרצ הובילה את הזכויות ללהט״ב; תחבורה בשבת; שוויון לנשים ודו קיום - ונמשיך ביתר שאת.
תל אביב
תושבי העיר בראשות סיגל ויצמן
המצע של הרשימה שלנו
תל אביב
חי - חילונים ירוקים עם לדיאנסקי ופורז
הסיעה פועלת למען זכויות הציבור החילוני-ליברלי ולמען שמירה על עיר חילונית; חופשית; שיוויונית ודמוקרטית. אנחנו נאבקים נגד גורמים קיצוניים ומשיחיים; נגד כפייה דתית; הדתה; הפרדה מגדרית במרחב הציבורי וכנגד שידול ילדים ע"י גורמים מיסיונריים.

Comparison Table

Compare and visualize user data or any offering with this effective comparison table.

פירוט
סוג התחייבות
רשימות
ערים
Watch brand
Apple

התחייבות מלאה

אילת חופשית

אילת

Models
Apple Smart Watch Series 5
Xiaomi Smart Watch Amazfit
Apple Smart Watch Series 2
Huaewi Smart Watch GT-2
Category
Smart Watch
Smart Watch
Smart Watch
Smart Watch
Display
1.5" 312 x 390
1.5" 312 x 390
1.5" 312 x 390
1.5" 312 x 390
Watch Size
44mm
44mm
44mm
44mm
Features
Bluetooth / Wi-Fi
Bluetooth / Wi-Fi
Bluetooth / Wi-Fi
Bluetooth / Wi-Fi
Available on
Body ratio
1.65 x .6.79 x 0.30
1.65 x .6.79 x 0.30
1.65 x .6.79 x 0.30
1.65 x .6.79 x 0.30
Water Resistant
IP Rating 164
IP Rating 164
IP Rating 164
IP Rating 164
C-type support
Features
Bluetooth / Wi-Fi
Bluetooth / Wi-Fi
Bluetooth / Wi-Fi
Bluetooth / Wi-Fi

טבלת הרשויות

להלן הרשימות המתמודדות לרשויות המקומיות ותשובותיהן לכתב ההתחייבות של ישראל חופשית

לא מתחייבים
התחייבות חלקית
התחייבות מלאה
רשימות
ערים

----

----

התחייבות מלאה

אילת חופשית

אילת

לא הגיבו

----

----

קול אילת
אילת אחת
ים
נבחרת אילת
אילת לפני הכל
אילת מתקדמת
צעירי אילת
ש"ס
צ.מ.ד
הליכוד

----

----

תנועת תושווים שמה לה כמטרה ליצור חברה ליברלית ובריאה המבטיחה לכלל התושבים את הזכות לחיות בכבוד ובשוויון חברתי.

תושווים

אשדוד

Thursday
Choose oily fish
BBQ Chicken Salad
Chicken and Broccoli slad
Friday
lemon and Lime juice
Omelet or Scrambled Eggs
Meatballs and Rice
Saturday
Sheet Pan Eggs
Spaghetti and Meatballs
Cilantro-lime chicken
Sunday
Super Sugar snap peas
Vegetable Lasagna
Potato-Topped Casserole

Frequent Question

Do you have any question

ערוך תוכן
ערוך תוכן
לחץ על כפתור עריכת תוכן כדי לערוך/להוסיף את התוכן.
ערוך תוכן
לחץ על כפתור עריכת תוכן כדי לערוך/להוסיף את התוכן.
ערוך תוכן
לחץ על כפתור עריכת תוכן כדי לערוך/להוסיף את התוכן.
ערוך תוכן
לחץ על כפתור עריכת תוכן כדי לערוך/להוסיף את התוכן.