Picture of קטיה קופצ'יק

קטיה קופצ'יק

מנהלת מחלקת מדיה ודוברות

עתרנו לבג״צ: מחזירים לחיילים את התחבורה בשבת

אחרי מעל ל- 500 פניות של חיילי סדיר, מילואים ומשפחותיהם, האיסוף הקפדני של המידע והעבודה המשפטית סביב הכנת העתירה – יצאנו לדרך! בעתירה שהגשנו ממש הבוקר (א') פנינו יחד עם עשרות חיילים וחיילות, מילואימניקים ומשפחותיהם, לבית המשפט העליון כנגד החלטתם של משרד התחבורה ומשרד הביטחון לבטל את התחבורה הציבורית בשבת עבור כוחות הביטחון בזמן המלחמה.

אנו מוחים על ההחלטה שהתקבלה באופן לא תקין ובלי תשתית עובדתית מינימלית, ודורשים מהמדינה להחזיר לאלתר תחבורה ציבורית בסופי שבוע עבור חיילים ואזרחים, שזקוקים לה במיוחד בזמן החירום.

"במצב הנוכחי מי שמחרפים את נפשם בהגנה על המדינה אינם מקבלים את האמצעים המינימליים על מנת לראות את משפחתם בחופשה המקוצרת שניתנת להם. במצב זה, בו למעלה מ-70 ימים חיילים וחיילות נדרשים להגיע באמצעות כלי רכב פרטיים למשמרות בסופי השבוע, לממן מכיסם את העלויות הכרוכות בכך, ולסכן את עצמם בנהיגה במצבי עייפות, לצד היותו בלתי חוקי, הוא גם בלתי מתקבל על הדעת ומהווה סכנה ממשית לעצמם ולמדינה". נכתב בעתירה.

אורי קידר, מנכ"ל ישראל חופשית: "כמעט שלושה חודשים לתוך המלחמה הארורה הזו, ובתור איש מילואים שמגויס מאז תחילת המערכה, מעל הכל, אני מתבייש שעדיין צריך לעסוק בכך. העובדה שלחיילי צה"ל לא מתאפשרים התנאים הבסיסיים למלא את תפקידם מחד ולהגיע לביתם ככל הניתן מאידך, היא אירוע מביך, וכך גם העובדה שאחרי כל כך הרבה עיסוק בנושא, אנו נאלצים לפנות לבית המשפט העליון כדי לטפל בכך. טוב יעשו משרד הביטחון ומשרד התחבורה אם יתנצלו לאלתר בפני החיילים, יקחו אחריות ויטפלו בנושא מבלי שנדרש לדיון המשפטי בעניין".

ויינט: מילואימניקים והורי חיילים עתרו לראשונה נגד אי הפעלת תחב"צ בשבת

כלכליסט: מילואימניקים והורי חיילים עתרו נגד אי הפעלת תחבורה ציבורית בשבת

דה-מרקר: עתירה נוספת הוגשה לבג"ץ נגד ביטול התחבורה הציבורית בסופ"ש בעת מלחמה

גלובס: משרתי המילואים עותרים לבג"ץ בדרישה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת

וואלה חדשות: אוטובוס בשבת: חיילי מילואים והורים עתרו לבג"ץ נגד מירי רגב

מעריב: עשרות מילואימניקים והורים לחיילים עתרו נגד אי הפעלת תחבורה ציבורית בשבת

שתפו את הפוסט