המחיר הכלכלי שנשלם על אי גיוס בני הישיבות
גיוס בני הישיבות לצה"ל הוא לא רק סוגיה ערכית, אלא גם סוגיה כלכלית כבדת משקל – גיוס של 20%-25% מהחרדים בגילאי גיוס בלבד, יכול לחסוך
מנהלת מחלקת מדיה ודוברות
שאלת ההפרדה בין גברים ונשים בתחבורה הציבורית נדונה בעבר בפני בית המשפט העליון ונקבע במפורש כי הפרדה מגדרית כפויה, על מי שאינם חפצים בה, הינה אסורה ומהווה אפליה פסולה.
הטרדת נוסע/ת בהקשר למקום הישיבה באוטובוס עלולה להוביל להיות עבירה פלילית. זאת ועוד, עפ"י חוק איסור הפליה, קביעת תנאי לבוש ואכיפת קוד צניעות על נשים וילדים כתנאי למתן השירות, עלייה לאוטובוס, מהווה אפליה באספקת השירות אותו מספקות חברות התחבורה הציבורית. לא נשכח שחוק הטרדה מינית קובע כי הערות מבזות ומשפילות של נותן השירות ביחס ללבוש מהווה הטרדה מינית אסורה.
אנו מבהירים שוב כי מפעיל התחבורה הציבורית (כמו כל אדם אחר) אינו אשראי לומר, לבקש או להורות לך היכן עלייך לשבת באוטובוס, או מה עלייך ללבוש, ואת רשאית לשבת בכל מקום שתרצי.
קרה לך מקרה כזה או היית עד.ה לו? אנחנו כאן כדי לעזור, כתבו לנו בווטאסאפ: 03-9674292
גיוס בני הישיבות לצה"ל הוא לא רק סוגיה ערכית, אלא גם סוגיה כלכלית כבדת משקל – גיוס של 20%-25% מהחרדים בגילאי גיוס בלבד, יכול לחסוך
"ישראל חופשית" גאה להתייצב בחזית המאבק לשוויון בנטל. אנו עוקבים מקרוב אחר הנעשה על ידי הממשלה, שכל צעדיה רק מכבידים את הנטל על הציבור המשרת.
השבת היא קו פרשת מים בחברה הישראלית – סלע מחלוקת איתן באיזון העדין שבין דת ומדינה. ממשלות קמו ונפלו עליה, מאבקים ציבוריים מרים ניטשו ,
אחרי מעל ל- 500 פניות של חיילי סדיר, מילואים ומשפחותיהם, האיסוף הקפדני של המידע והעבודה המשפטית סביב הכנת העתירה – יצאנו לדרך! בעתירה שהגשנו ממש
שאלת ההפרדה בין גברים ונשים בתחבורה הציבורית נדונה בעבר בפני בית המשפט העליון ונקבע במפורש כי הפרדה מגדרית כפויה, על מי שאינם חפצים בה, הינה
סוגיית התחבורה הציבורית בשבת נהנית מתמיכה ציבורית חסרת תקדים, ואנו יכולים לראות כי לאורך השנים עוד ועוד ערים מצטרפות לשירותי ההסעות בשישי בערב ועד מוצאי