המחיר הכלכלי שנשלם על אי גיוס בני הישיבות
גיוס בני הישיבות לצה"ל הוא לא רק סוגיה ערכית, אלא גם סוגיה כלכלית כבדת משקל – גיוס של 20%-25% מהחרדים בגילאי גיוס בלבד, יכול לחסוך
מנהלת מחלקת מדיה ודוברות
נדמה שחוק הגיוס ירד מהכותרות – אבל זו אשלייה בלבד. גם אם בג"ץ ייתן עוד דחייה למדינה, הבעייה לא תיעלם והציבור הרחב בישראל לא יסבול עוד הרבה זמן את המצב ההזוי בו, כדברי גפני, "חצי עם משרת – וחצי לומד תורה". עכשיו מסתבר שגם מצביעי הליכוד לא נותנים צ'ק פתוח לממשלה לעשות מה שבראשה בכל הקשור לפטור גורף שהיא רוצה להעמיק לחרדים מהגיוס לצה"ל.
ממשלת ישראל בהנהגת הליכוד פועלת בניגוד לרצון הציבור – כולל לרבים שהצביעו לה! כך עולה מהסקר שערכו עבורנו פרופ' קמיל פוקס ושמואל רוזנר (אתר המדד) ופורסם בטורו האחרון של נדב איל ב"מוסף השבת". אין ספק – ההתנגדות לחוק ההשתמטות רחבה וחוצה מחנות פוליטיים. רוב הציבור רוצה חוזה חדש – במסגרתו כולם יתרמו למדינה וישרתו בצה"ל, או שיתרמו באמצעות שירות לאומי.
אסור לתת לפוליטיקה הקטנה ולסחטנות הסקטוריאלית לרמוס את רצון הציבור. אסור שיהיו פה אזרחים סוג א' שלא משרתים את המדינה, ואזרחים סוג ב' שגם תורמים למדינה וגם מממנים את ההשתמטות הזו. מי שחושב שזה יעבור בשקט, יגלה שבמחאה שתקום נגד העוולה הזו, יהיו גם רבים מתומכיו.
לממצאים המלאים של הסקר – לחצו לאתר המדד
מתווה הגיוס המוצע הוא חוק השתמטות חדש. קראו את המאמר של מנכ"ל ישראל חופשית, אורי קידר
גיוס בני הישיבות לצה"ל הוא לא רק סוגיה ערכית, אלא גם סוגיה כלכלית כבדת משקל – גיוס של 20%-25% מהחרדים בגילאי גיוס בלבד, יכול לחסוך
"ישראל חופשית" גאה להתייצב בחזית המאבק לשוויון בנטל. אנו עוקבים מקרוב אחר הנעשה על ידי הממשלה, שכל צעדיה רק מכבידים את הנטל על הציבור המשרת.
השבת היא קו פרשת מים בחברה הישראלית – סלע מחלוקת איתן באיזון העדין שבין דת ומדינה. ממשלות קמו ונפלו עליה, מאבקים ציבוריים מרים ניטשו ,
אחרי מעל ל- 500 פניות של חיילי סדיר, מילואים ומשפחותיהם, האיסוף הקפדני של המידע והעבודה המשפטית סביב הכנת העתירה – יצאנו לדרך! בעתירה שהגשנו ממש
שאלת ההפרדה בין גברים ונשים בתחבורה הציבורית נדונה בעבר בפני בית המשפט העליון ונקבע במפורש כי הפרדה מגדרית כפויה, על מי שאינם חפצים בה, הינה
סוגיית התחבורה הציבורית בשבת נהנית מתמיכה ציבורית חסרת תקדים, ואנו יכולים לראות כי לאורך השנים עוד ועוד ערים מצטרפות לשירותי ההסעות בשישי בערב ועד מוצאי