פוסטר עם הכותרת חוק החמץ, שמים סוף לחיטוט בתיקים בפסח
Picture of קטיה קופצ'יק

קטיה קופצ'יק

מנהלת מחלקת מדיה ודוברות

חוק החמץ – שמים סוף לחיטוט בתיקים

חג הפסח מאחורינו אך חוק החמץ לא הולך לשום מקום. ממשלת נתניהו הובילה אותו לחקיקה בקריאה שנייה ושלישית דקה לפני הפסח ושנייה לפני שהכנסת יצאה לפגרה. אנחנו בישראל חופשית הינו שם בכל שלבי החקיקה והגענו לדיונים בועדת הבריאות של הכנסת, על מנת להתריע בפני הסכנות הטמונות בחוק הזה. שוב ושוב חזרנו על מה שמובן מאילו: זה חוק מיותר, שרק תגביר שסעים, יביא לכפייה דתית בבתי החולים, מקום שאף אדם אינו "בוחר" להיות בו, יקשה על צוותים רפואים, שבאים בכל חלקי החברה הישראלית ומחויבים לטפל בכל אחת ואחד מאיתנו. צפו בדבריו של אורי קידר, מנכ"ל תנועת ישראל חופשית, בדיון בועדת הבריאות של הכנסת.

אך מה שחששנו ממנו – קרה. לקו החם שלנו, מוקד ווטסאפ שפתחנו מייד אחרי שהחוק המיותר והדורסני הזה נכנס לספר החוקים, הגיעה פנייה של אזרח מודאג. לירן, תושב נתניה, סיפר שאשתו, שהגיעה לבדיקה בבית החולים לניאדו, מעוכבת בכניסה ונדרשת להשאיר את האוכל שהביאה מהבית בכניסה לבית החולים. "אשתי מטופלת בבית החולים במחלקת הריון בסיכון ומגיעה אחת לשבועיים. עכשיו, מכל מי שנכנס מבקשים להוציא את האוכל לעמדה של קרטונים בחוץ. אם החוק אומר באופן מפורש שלא אוסרים ולא מונעים הכנסת חמץ – למה בית החולים לקח את עצמו את חופש הפעולה הזה?".

חדשות 12: הגיעה עם ופלים לא כשרים לפסח והתבקשה לאכול מחוץ לבית החולים

חדשות כאן 11: נאסר על אישה הרה להיכנס לבית החולים לניאדו עם אוכל שהביאה מהבית

וואלה חדשות: סערת חוק החמץ – אישה בהיריון לא הורשתה להיכנס לבית חולים עם ופלים

הסערה הציבורית פרצה. מייד הבהרנו בכל הפלטפורמות וכלי התקשורת: בית החולים לניאדו עובר על החוק. מדובר בבית חולים שממומן על ידי כספי ציבור וככזה הוא חייב לאפשר לכל מבקרי בית החולים את אותם התנאים. לפי החוק הוא יכול ליידע ציבור על הנהלים שקבע מנהל בית החולים – אבל בשום פנים ואופן לא למנוע ממנו את זכויותיו, ודאי לא לאסור כניסה, לבדוק בחפצים אישיים או להחרים מזון.

לכן עשינו בדיוק מה שהבטחנו: עתרנו נגד בית החולים לניאדו, נגד משרד הבריאות ונגד שר הבריאות ודרשנו מביהמ"ש העליון להתערב מיידית כדי למנוע חיפוש בחפצים האישיים, חסימת כניסה והחרמת מזון של הבאים בשערי בתי החולים.

חדשות 12: "פגיעה בזכות הקניין ובחופש התנועה" – עתירה ראשונה נגד חוק החמץ

ישראל היום: עתירה ראשונה נגד חוק החמץ: "לא תהיה בישראל משטרת דת"

וואלה חדשות: לאחר שנמנעה כניסת אישה בהריון: הוגשה עתירה לבג"ץ על חוק החמץ

לבית החולים לניאדו ולממשלה שעומדת מאחורי החוק המבזה הזה יש לנו מסר אחד ברור – לא תהיה בישראל משטרת דת. לא במשמרת שלנו. 
 
 
את הזכותון שהכנו לבאי בתי החולים בחג בפסח באנגלית, ערבית ורוסית ניתן למצוא בעמוד הפייסבוק שלנו. 
 
רק בריאות, ואל תוותרו על הזכויות והחופש שלכם.  
 
מוקד ווטסאפ של ישראל חופשית – 03-9674292 
הנחיות למבקרי בתי החולים בפסח 2023

דעו את הזכויות שלכם בבואכם לבתי החולים בפסח

עיצוב: סטודיו רן לוצקי

שתפו את הפוסט