Picture of קטיה קופצ'יק

קטיה קופצ'יק

מנהלת מחלקת מדיה ודוברות

רופאים ורופאות נגד כפייה דתית

גפני חבריו בממשלת נתניהו מקדמים בכל הכוח חוק החמץ. אם החוק הזה יעבור, כבר בפסח הקרוב, תאלצו לעבור בידוק בכניסה לבתי החולים וייאסר עליכם להכניס "חמץ" (בעצם כמעט כל אוכל מבחוץ) – בין אם אתם שומרים את הלכות החג ובין אם לא. בין הצעה זו לבין דאגה לציבור אין דבר וחצי דבר. להפך: כל מטרתה היא לקדם כפייה, להקשות על מטופלים ובני משפחותיהם, להטריד את צוותים הרפואים ולהשניא את הדת על ציבור גדול, שבסך הכל רוצה לחיות את חייו על פי השקפותיו.

תנועת ישראל חופשית ניצבת בראש המאבק נגד החוק הזה, שמביא כפייה דתית לשערי בתי החולים בישראל והלכה למשעה מנסה ליצור בתי חולים נפרדים לחילונים ודתיים. לפני שלוש שנים כבר זכינו ב"בג"ץ חמץ", אז קבע בית משפט באופן חד-משמעי כי הפרקטיקה של חיטוט בחפצים אישיים בכניסה לבית החולים מהווה פגיעה חמורה בזכויות אזרח רבות, והנה אנו נדרשים לסוגייה הזו שוב ובשיא הכוח. 

גאים וגאות ברופאים ורופאות שבוחרים לעמוד יחד איתנו בחזית המאבק לשמירה על בתי החולים מקום של חמלה וסבלנות וחתמו על העצומה שיזמה ישראל חופשית נגד חוק החמץ. חיטוט בתיקי המאושפזים, המבקרים והסגל בבתי החולים מייצר כעס, תסכול והתנגדות מה שפוגע בעשייה הרפואית ודאגה לבריאותם של אזרחי ישראל. בעצומה עליה חתמו *מאות* הרופאים והרופאות, הם קוראים לממשלה לעצור את החקיקה לחוק החמץ שיעקוף את פסיקת בג"ץ ויחזיר את החיטוט בתיקים ואת הכפייה הדתית לבתי החולים במהלך חג הפסח.

לכתבה המלאה על מאבק הרופאים נגד כפייה דתית בבתי החולים בפסח

אפשר לכתוב כותרת

אפשר לכתוב משנה - אבל אפשר למחוק אותם

שתפו את הפוסט