קטיה קופצ'יק

קטיה קופצ'יק

מנהלת מחלקת מדיה ודוברות

הניצחון של תמרה

חברת "קווים" תפצה ב-45.000 את תמרה להב ומשפחתה, אחרי שלא הועלתה לאוטובוס כי לבשה גופייה. במהלך האירוע המצער הזה, הנהג אף טען שתמרה "מטרידה אותו מינית" ע"י בלבושה ודרש ממנה להתכסות. כשענתה לו כי אין לה משהו לשים, הוא סגר את הדלת ועזב אותה לעמוד בתחנה. קשה לדמיין שישראל עושה את דרכה להפוך להיות מדינה דתית כמו איראן אבל זה מדיוק מה שקרה בסיפור הזה. "אני רוצה להרגיש חופשיה וללבוש מה שאני רוצה, בלי לתת דין וחשבון לסביבה", אמרה תמרה בת ה- 13 אחרי שהגיעה להסכם לפיו חברת "קווים" תפצה אותה, על כך שנהג של החברה סירב להעלות אותה לאוטובוס בגלל שלבשה מכנסיים קצרים וגופייה.
ליווינו את המקרה המקומם הזה יחד עם הצוות הנפלא שלנו, השותפות הנהדרות משדולת הנשים בישראל, משרד עורכי הדין קלעי רוזן ושות׳, עו״ד עדיה שיינוולד וחגי קלעי, וכמובן משפחת להב הנפלאה – הוכחנו שוב שאם נלחמים – מצליחים. שינויים קורים לאט, בשוליים ולרוב הראשונות להיפגע הן נשים – כפי שראינו בשבוע שעבר כאשר אריה דרעי החליט ללכת בכל הכוח להפרת הססטוס קוו ברחבת הכותל וטורפד רק לעת עתה.
 
אנחנו מקווים שהנחישות שהפגינה משפחת להב תהיה דוגמה לכל מי שנפגע מכפייה דתית. שמחתי לראות שחברת 'קווים' הבינה שעדיף לקחת אחריות ולפצות, מאשר להיגרר בבוץ המשפטי והציבורי בעקבות אירועים כאלה. מבטיחים לכם שלא יהיו פה משמרות צניעות, לא מטעם הממשלה ולא מטעם אזרחים שחושבים שיש להם תפקיד לאכוף את הקודים שלהם על המרחב הציבורי. זה לא יקרה!
 
על אפלייה – משלמים!
 

לכתבה על תמרה בעיתון הארץ

שתפו את הפוסט